Nayra Llonch Molina

Professora agregada
Àrea: Didàctica de les Ciències Socials
Despatx: 1.36
Tel: 973 70 65 42

Correu electrònic: nayra.llonch@didesp.udl.cat

IP del grup de recerca DHiGeCs-UdL, grup amb doble filiació amb la UB

Secretària acadèmica del departament

Núm. ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3145-684X

Portal de Recerca de Catalunya: https://portalrecerca.csuc.cat/orcid/0000-0002-3145-684X

Perfil Acadèmia: https://udl.academia.edu/NayraLlonchMolina

ResearchGate: https://www.researchgate.net/profile/Nayra_Llonch_Molina

Blog: http://museoseducacionyturismo.blogspot.com/

 

Línies de recerca / transferència de coneixement

didàctica de la història

didàctica de l’objecte

educació patrimonial

patrimoni, educació i tecnologia mòbil

turisme cultural

 

Publicacions

Santacana, J.; Llonch, N.; Martín, C. (2018). Aprendendo ciència pela arqueologia pre-histórica: uma experiència didáctica com kits educationalis no museu. ETD – Educaçao Temática Digital, 20(3), 604-622.

Llonch, N.; Parisi-Moreno, V. (2018). Experiencia didáctica para la enseñanza de la historia contemporánea a través de las fuentes en Educación Superior. Panta Rei. Revista digital de ciencia y didáctica de la historia, 2018, 161-176. doi: 10.6018/pantarei/2018/8

Parisi, V.; Llonch, N.; Selfa, M.(2018). El proyecto común de lectura: explotación didáctica interdisciplinar de Las aventuras de Pnocchio (1882-1883), a partir de la metodologia del centro de interès. Álabe. Revista de investigación sobre lectura y escritura, 18, 1-23. doi: 10.15645/Alabe2018.18.1

Llonch, N. (2017). Propuesta de modelo de enseñanza-aprendizaje de la historia en formación de maestros/as a través de la diáctica del objeto. REDU. Revista de Docencia Universitaria, 15(1), 147-174. doi: 10.4995/redu.2017.5994

Llonch, N.; Parisi-Moreno, V. (2016). Contribuciones a la didáctica de la Historia a través del método de análisis del objeto: como ejemplo… una ‘vasulla’. Panta Rei. Revista digital de ciencia y didáctica de la historia, 12, 111-124. doi: 10.6018/pantarei/2016/7

Santacana, J.; Martínez, T.; Llonch, N.; López, V. (2016). ¿Qué opinan los adolescentes sobre los museos y la didáctica? Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, 31, 23-38. doi: 10.7203/dces.31.8795

Santacana, J.; Llonch, N. (2015). El patrimonio cultural inmaterial y su didàctica. Editorial: Ediciones Trea.

Jové, G.; Llonch, N.; Bonastra, Q.; Farrero, M. (2014). Derivas rizomáticas entre la historia, el patrimonio y el espacio urbano. Una experiència didàctica en el Grado de Educación Primaria.Scripta Nova. Revista Electronica de Geografia y Ciencias Sociales, 494(01), 1-25

Santacana, J.; Llonch, N. (2012). Manual de didáctica del objeto en el museu. Editorial: Ediciones Trea.

Llonch N.; Santacana J. (2011). Claves de la museografía didàctica. Editorial: Milenio.

Santacana, J.; Llonch, N. (2008). Museo local. La cenicienta de la cultura. Editorial: Ediciones Trea.

 

Projectes

Anàlisi i estat la qüestió de l’ensenyament-aprenentatge de la història i el patrimoni en els centres d’educació infantil i primària de la ciutat de Lleida. Programa de Promoció de la Recerca de la UdL. Convocatòria 2019. Acció per a millorar la captació de projectes. IP: Nayra Llonch Molina

Análisis evaluativo de aplicaciones para m-learning de carácter inclusivo en espacios patrimoniales (EDU2014-52675-R). NICD – Programa Nacional de Inforamción para la Investigación Científica y el Desarrollo Tecnológico. Ministerio de Economía y Competitividad. (68.970,00€). Durada: 2015 – 2017. IP: Joan Santacana Mestre

Análisis de las fórmulas de exclusión educativa en las aulas de educación secundaria obligatòria y espacios patrimoniales: modelos para una educación inclusiva a partir del patrimonio cultural (RecerCaixa2014). AIFC – Ajuts de la Fundació ‘La Caixa’. Fundació Caixa de Pensions ‘La Caixa’. (64.805,64€). Durada: 2014 – 2017. IP: Joan Santacana Metre.

Un model de formació inter i transdisciplinar en la formació inicial de mestres: la història de vida / relat autobiogràfic com a eix vertebrador en la millora de la professionalització docent (2014 ARMIF 00043). ARMI – Ajuts de recerca en millora i innovació en la formació inicial de mestres (ARMIF). Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca. Generalitat de Catalunya – AGAUR. (17.500,00€). Durada: 2014 – 2016. IP: Montserrat Nòria Jové.

Musealización didáctica de espacios patrimoniales a partir de aplicaciones reactivas con contenidos multiplataforma: telefonía móvil y superfícies táctiles (EDU2011-28684). EDUA – Área Temática de Ciencias de la Educación (EDU). MCIN – Ministerio de Ciencia e Innovación      (53.700,00€). Durada: 2012 -2014. IP: Joan Santacana Mestre.