Àrea: Didàctiques Específiques
Despatx: 1.32
Tel: 973706538
Correu electrònic: carmemolet@didesp.udl.cat
ORCID 0000-0001-8305-1441
CURRÍCULUM
Carme Molet Chicot és Llicenciada en Història de l’Art per la Universitat de Barcelona i doctora per la UB (Facultat de Belles Arts). Postgrau en Museus i Educació per la UB, Postgrau d’Especialista en docència Universitària per la UdL. En la seva trajectòria professional destaca l’elaboració, coordinació i implementació de projectes educatius a Museus d’Art i sales d’exposicions institucionals (15 anys). Ha exercit com a directora a les Escoles d’Art Trama i Imagina. De 1988 a 2008 va impartir cursos de Formadora de formadors/es d’Educació Visual i Plàstica l’ ICE de la UdL.
És autora de dos llibres sobre educació i museus (Museu d’Art Jaume Morera: 1997 i 2005); coautora en altres (Peter Lang (2015), McGraw-Hill/Interamericana (2014), Vision (2014); i d’articles sobre art i educació en les següents publicacions: Observar (2018), Intercambio/Échange (2018), Oxímora (2015), Ehquidad (2015); Chile: Temas de Educación (2015); Athenea Digital (2014); Hermus (2014); Esbrina-Ub (2014); Chile: Esteka (2012); Ressò de Ponent (2009, 1999, 1998); Arts (2006, 2005, 2001); Bon Art (2004); Liceu (2003, 1997); Talp Club, (1999), entre altres. Beca d’investigació (2008) de Ajuntament de Lleida a la recerca: Polítiques de gènere en l’art Lleidatà. Com a productora d’Arts Visuals, ha portat a terme 7 exposicions individuals i ha participat en 15 exposicions col·lectives. Des del 2008 fins l’actualitat és professora de la Universitat de Lleida, on imparteix classes d’Educació Artística a la FEPTS.
Investigadora de GRASE (Grup de recerca consolidat SGR-307 ‘Analisi Social i Educativa’) de la Generalitat de Catalunya. Ha participat en els seus projectes d’investigació finançats.
Línies de recerca / transferència de coneixement
Educació artística i Cultura Visual. Pedagogies feministes i interculturals.
Publicacions
- C Molet Chicot, D Quiroz Llobet, A Revilla Carrasco (2018). In-diferencias: mediaciones artísticas y virtuales en la formación inicial del profesorado. Observar, 2018, núm. 12, p. 53-70. Disponible a: https://repositori.udl.cat/bitstream/handle/10459.1/65304/027941.pdf?sequence=7&isAllowed=y
- Molet, Carme; Bernad, Olga; Quiroz, Dànae (2017). Espaiperformatiu: una plataforma virtual innovadora en la formación de docentes. En: Innovación universitaria: digitalización 2.0 y excelencia en contenidos. Mcgrawhill Education.
- Molet, C. (2016). The visibility of emigration in spain: intercultural discourses and artistic depictions. En: Inmigration into Spain: evolution and socio-educational challenges. Bern: Peter Lang, 2016, p. 239-258.
- Molet, C.; Bernad, O.; Mateo, D. (2016). Representations of childhood and education in initial training of teacher’s identities a Sabaté. F. (dir.). Conditioned Identities Wished-for and unwished-for identities. Bern: Peter Lang, 2016, pp. 337-356.
- Revilla, A.; Llevot, N.; Molet, C.; Astudillo, A.; Mauri, J. (2016). El diálogo intercultural a travé de las artes negroafricanas: una experiencia interdisciplinar e interuniversitaria . Orientamenti pedagogici: rivista internazionale di scienze dell’educazione, ISSN 0030-5391, Vol. 63, Nº. 366, 2016, págs. 827-838
- Molet, C. ; Bernad, O. (2015). Políticas de género y formación del profesorado: 10 propuestas para un debate. Revista Temas de Educación, 2015, vol. 21, núm. 1, p. 119-136. Universidad de La Serena. Chile. Phttp://revistas.userena.cl/index.php/teduacion/issue/view/83
- Molet, C. i Bernad, B. Debemos continuar hablando de feminismos? (2015). Oxímora. Revista Internacional de Ética y Política, 7, 2015, pp. 1-15
http://revistes.ub.edu/index.php/oximora/issue/current/showToc
- Bernad, O. i Molet, C. (2014). El género en los trabajos de final de grado de Educación Primaria. En Angélica Mendieta Ramírez y Clara Janneth Santos Martínez. Líneas emergentes en la investigación de vanguardia.
Madrid: McGraw-Hill/Interamericana de España, 2014.
- Molet, C (2014).El Museo de Arte Jaume Morera: un punto ciego en el sistema museológico de Lleida. Hermus 15, volumen VI, número II, 2014, p. 72-79. Ediciones Trea. http://www.trea.es/books/hermus-heritage-museography-15
- Molet, C. (2014). Lo no dicho: reflexión metodológica en torno a una investigación sobre arte y feminismos. Athenea Digital, 2014. 14(4), p. 237-259. http://dx.doi.org/10.5565/rev/athenead/v14n4.1324
Projectes
2017-2018. PROGRAMA DE COOPERACIÓ INTERUNIVERSITARIA: RECERCA I FORMACIÓ UNIVERSITAT DE LLEIDA- INSTITUT D’AFRICA NEGRA. UDLL. Durada: des de/ 01/06/2017 al 31/05/2018- Investigador/a principal: NÚRIA LLEVOT CALVET
2016-2017. UTILIZACIÓN DEL APRENDIZAJE BASADO EN PROYECTOS PARA LA RENOVACIÓN DEL PROCESO ENSEÑANZA APRENDIZAJE DE LA ASIGNATURA DE EDUCACIÓN PLÁSTICA Y VISUAL DE LA FACULTAD DE CIENCIAS HUMANAS Y DE LA EDUCACIÓN. Investigador/s responsable/s: Alfonso Revilla Carrasco. Entitat finançadora: Universidad de Zaragoza. 2016-2017. Durada del projecte: 6 mesos – 1 dia.
2015-2016. COOPERACIÓ INTERUNIVERSITÀRIA. MIGRACIONS INTERNACIONALS: RECERCA I DOCÈNCIA
Entitat finançadora: VICERECTORAT DE RELACIONS INTERNACIONALS I COOPERACIÓ DE LA UNIVERSITAT DE LLEIDA
ENTITAT DE REALITZACIÓ: UNIVERSITAT DE LLEIDA (UDL)
Referència de la concessió: 012316
Durada: des de/25/05/2016 fins a 21/12/2016
Investigador/a principal: NÚRIA LLEVOT CALVET
2015-2016. BONES PRÀCTIQUES A DIVERSITAT CULTURAL I RELIGIOSA ALS CENTRES DE SECUNDÀRIA DE CATALUNYAEntitat finançadora: AGÈNCIA DE GESTIÓ D’AJUTS UNIVERSITARIS I D’INVESTIGACIÓ. GENERALITAT DE CATALUNYA
Referència de la concessió: 2015 RELIG00010
Durada: des de/d’ 02/12/2015 fins a 01/12/2016
Investigador/a principal: NÚRIA LLEVOT CALVET
2014-2015. DIVERSITAT CULTURAL I RELIGIOSA EN ELS CENTRES EDUCATIUS DE CATALUNYAEntitat finançadora: AGÈNCIA DE GESTIÓ D’AJUTS UNIVERSITARIS I D’INVESTIGACIÓ. GENERALITAT DE CATALUNYA
Referència de la concessió: 2014 RELIG 00018
Durada: des de/d’ 07/09/2014 fins a 05/11/2015
Investigador/a principal: NÚRIA LLEVOT CALVET