CELEBRACIÓ DE LA PRIMERA FORMACIÓ SOBRE EDUCACIÓ MENSTRUAL A LA FEPTS

El passat 2 de novembre, es va celebrar a la FEPTS la jornada “El cicle menstrual: un repte educatiu”, organitzada pel departament de Didàctiques Específiques amb l’objectiu, entre d’altres, de proporcionar els sabers, suport i recursos humans i materials necessaris per a la gestió i el tracte en positiu del fet de menstruar.

Més d’una vintena de persones van assistir a l’activitat, majoritàriament estudiants de diversos graus de la FEPTS, però també personal d’administració i serveis de la UdL, així com persones externes a la universitat.

Per al desenvolupament de la jornada vam comptar amb dues ponents expertes en el camp de la salut menstrual. D’una banda, María Victoria López Benito ens va obrir els ulls a la realitat del cicle menstrual en els espais d’educació formal i a la necessitat urgent d’un canvi de paradigma vers el cicle menstrual i, especialment, vers la menstruació. A tal efecte, ens va donar a conèixer un ampli ventall de recursos materials (llibres, objectes didàctics, etc.) que poden ser utilitzats tant dins com fora de les aules. D’altra banda, l’Anna Puigdemasa Acebrón ens va ensenyar alguns hàbits necessaris per millorar la salut menstrual, com el moviment corporal, l’eina del registre menstrual i l’ús de productes sostenibles d’higiene menstrual.

En l’acte va quedar palès que la societat en general i, de manera especial, les educadores i formadores, no disposen de coneixements actualitzats entorn el cicle menstrual i no tenen eines per poder abordar el cicle menstrual i la menstruació (propis i de les demés persones) des d’una perspectiva respectuosa, conscient, sostenible i de valoració i acceptació del cos humà.

En conclusió, esperem poder oferir més espais com aquest per tal de millorar la qualitat de vida i afavorir l’apoderament de les persones, en especial, les que menstruen.PXL_20211102_142246186~2 WhatsApp Image 2021-11-02 at 17.20.48 WhatsApp Image 2021-11-02 at 17.49.53 WhatsApp Image 2021-11-02 at 17.58.26

Aquesta entrada es va publicar en Notícies. Bookmark el permalink.Tant els comentaris com els trackbacks estàn tancats.